home +ll.
forum +ll.
gallery +ll.
meetings +ll.
clubcard +ll.
flyers +ll.
brochures +ll.
handleidingen +ll.
multimedia +ll.
overige +ll.
merchandise +ll.
interieur +ll.
exterieur +ll.
onderhoud +ll.
clubs +ll.
sponsors +ll.
overige +ll.
|
|
| ... | Service | Nefkens Apeldoorn | [Pagina: 1 van 1] |
|
JacktheDiesel Forumlid

Berichten 29 Lid sinds 10 Okt 2007 Locatie Apeldoorn

| |
Wo 24 Feb 2010 00:02 |
|
|
vandaag ben ik schandalig behandeld door Nefkens Apeldoorn, al zeg ik het zelf.
Ik heb een 207SW 1.6 en afgelopen zondag sloeg telkens de motor af bij het afremmen. Ik heb via via begrepen dat dit vaker bij Peugeot auto's voorkomt en dat er zelfs al een interne memo bij Peugeot is rondgegaan betreffende dit probleeem. Volgens deze memo zou een software update de oplossing bieden. Nu heb ik vanwege een veel hogere inruilprijs (op mijn vorige auto) mijn auto gekocht bij een andere garage, die op zijn beurt onze auto bij Peugeot Nefkens kocht. Daarom heeft mijn garage de auto bij Nefkens afgegeven om naar mijn problemen te kijken. En inderdaad bleek een software update de oplossing te zijn. Maar nu mijn kritiek, ik moet er nota bene voor betalen omdat mijn auto 2,5 jaar oud is en buiten de garantie valt. Verder meldt Nefkens Apeldoorn dat voor een software update altijd betaald moet worden. Belachelijk! In mijn optiek betreft het hier geen gewone software update, maar het repareren van een probleem dat bij een auto van 2,5 jaar oud niet mag voorkomen, toevallig middels een update.
Een bij Peugeot bekend (en erkend) probleem waar ik totaal geen schuld aan heb, moet mij geld gaan kosten. Hier is het laaste woord niet over gezegd. Ik denk dat ik de nota betaal en vervolgens een brief stuur naar Peugeot Nederland. Of hebben jullie andere suggesties?
|
|
| |
|
|
Marcel207 Forumlid

Berichten 817 Lid sinds 31 Jan 2007 Locatie Oude Pekela

| |
Wo 24 Feb 2010 00:16 |
|
|
Niet betalen en een brief naar PN sturen.
Ik weet niet hoe lang je de auto al hebt, maar bij gebruikte auto's heb je minimaal een half jaar recht op de standaard bovag garantie. In dit geval zou de verkopende garage voor de kosten staan. Helemaal omdat hij de reparatie heeft uitbesteed.

+ personalisatie: gris aluminium (metaallak), Zindal zwart (stof), Spa 16” lm velgen
+ accessoires: lionsticker, rvs instaplijsten, armsteun, aluminium voetsteun, korte aluminium antenne autostyle, spiegelcomfort pakket, radio MP3 upgrade
+ modificaties: quality luidspreker upgrade set (220Watt, 170mm, woofer, 25m tweeter) voorin, luidspreker upgrade set (160Watt, 170mm, 2-weg) achterin

+ personalisatie: noir obsedien, koulikoro grijs (stof), wielplaten auckland
+ accessoires: airco, RD4 radio/CDspeler, stoelen in hoogte verstelbaar
+ modificaties: centric bestickering |
|
| |
|
|
JacktheDiesel Forumlid

| |
Wo 24 Feb 2010 00:43 |
|
|
ik heb de auto in september 2007 nieuw gekocht.
|
|
| |
|
|
306cab Forumlid

Berichten 741 Lid sinds 26 Nov 2006

| |
Wo 24 Feb 2010 12:36 |
|
|
Brief naar PN heeft geen zin, krijg je het standaard antwoord dat dit een geschil is tussen jou, de leverende garage en de uitvoerende dealer.....PN is geen partij bla bla bla...
Je auto is uit de garantie dus zult je het in eerste instantie onderling zelf moeten oplossen.
Succes, Rick

+ personalisatie: blue montebello (metaallak), claudia grege (leer), lm velgen 17" hockenheim
+ accessoires: donkere ramen achter, parkeerhulp, pack comfort, pack alu, cruisecontrol, Nokia carkit CK-15W, Travelpilot Amsterdam,
+ modificaties: - |
|
| |
|
|
Figaro75 Forumlid

Berichten 725 Lid sinds 14 Sep 2008 Locatie Lelystad

| |
Wo 24 Feb 2010 13:05 |
|
|
Over hoeveel kosten hebben we het eigenlijk?
Normaal gesproken hangen ze de laptop eraan en is alles in een kwartiertje geregeld.
Dus dan zit je op een bedrag van circa. 25 euro
Als je voor het reguliere onderhoud naar een officieële dealer/garage gaat zitten dit soort dingen vaak ook gewoon in de uren van de beurt. Want ze lezen vaak toch de computer uit en dan worden updates vaak ook uitgevoerd.
Maar het is idd een zaak van jou en je garage. Dat zij hem wegbrengen is voor jou zelfs geen zaak tenzij je ze dit zelf hebt opgedragen of akkoord hebt gegeven.
Dat een garage niets voor niets doet is natuurlijk gewoon ook normaal. Jij werkt ook niet zonder loon. Als je geen vaste klant ben kan ik me voorstellen dat ze dat soort dingen niet gratis doen.
Ik merk zelf dat voor kleine dingen ik gewoon bij mijn vaste garage terecht kan zonder daar meteen mijn geld te moeten achterlaten. Dat valt dan onder het kopje service en klanten binding. Dat soort dingen en indirecte kosten zit gewoon in het uurtarief van de werkplaats.
Succes met je onderhandelingen.
|
|
Jos vti Forumlid

Berichten 169 Lid sinds 04 Okt 2009 Locatie Eefde

| |
Wo 24 Feb 2010 17:45 |
|
|
Niet betalen, ook al is het een klein bedrag.
Principe kwestie, je mag toch verwachten dat een auto langer dan 2,5 jaar goed functioneert, is zelfs wettelijk geregeld.
Maar ja, garage's en service, 2 dingen die tegenwoordig erg moeilijk samen gaan.

|
|
| |
|
|
JacktheDiesel Forumlid

| |
Wo 24 Feb 2010 20:49 |
|
|
UPDATE
Vandaag een telefoontje van mijn garage gehad. Nefkens Apeldoorn en mijn garage nemen ieders 50% voor hun rekening. Mij kost het niets. (het ging trouwens om € 69 euro, maar mij ging het om het principe)
Als er een update beschikbaar is, dan is dat gelijk een erkenning dat de oude software niet foutloos is. Zonder mijn klachten had ik misschien jaren op de oude software kunnen doorrijden. Maar deze update was geen luxe, maar pure noodzaak als gevolg van ernstig motorstoringen. (en dat bij een auto van pas 2,5 jaar oud) En trouwens, als er een fout in windows 7 zit, dan krijg je ook gratis een update.
Waarom geen terugroepactie als er meer Peugeots van dezelfde uitvoering dit soort klachten hebben? (getuige het bestaan van een interne memo hieromtrent)
Je zult de klachten die ik had maar net krijgen als je met je auto op vakantie bent. (zolang het niet in Frankrijk is, heb je een groot probleem )
|
|
| |
|
|
Figaro75 Forumlid

Berichten 725 Lid sinds 14 Sep 2008 Locatie Lelystad

| |
Wo 24 Feb 2010 21:22 |
|
|
Goed te horen dat het voor jou zo is opgelost.
Ze hadden dus een klein uurtje in rekening gebracht.
Maar zoals al eerder is geschreven krijg je bij Peugeot Nederland niet zo snel iets voor elkaar, dat is eigenlijk gewoon de importeur. En daar doe jij geen zaken mee maar met een garage of dealer.
-Off topic-
Wat betreft updates bij windows, daar kies je zelf voor om die te laten installeren.
Je kan dat namelijk ook gewoon uit zetten of een melding krijgen.
Maar daarvoor ga je wel elke keer (digitaal) langs Microsoft om te kijken of ze iets nieuws hebben liggen.
Als alles het gewoon doet hoef je niet altijd maar te updaten.
Niet elke update is een verbetering.........
-On topic -
Ben het wel met je eens dat het eigenlijk gewoon bij de service hoort. Maar dat is dus meteen het nadeel van het laten onderhouden/kopen bij een niet merkdealer.
Zoiets specifiek als de software kan alleen de erkende Peugeotgrage doen.
Als je dan alleen voor zo'n update komt dan is het natuurlijk redelijk normaal dat je (iemand) daar voor moet betalen.
Dat er een interne memo is zegt eigenlijk niet zoveel. Meer een aandachtspunt voor de garagehouder dat als er een klant komt met een gelijksoortig probleem dat dit één van de mogelijkheden is. Je schreef zelf dat het pas vanaf afgelopen zondag gebeurde, dus je hebt blijkbaar ook al 2,5 jaar probleemloos kunnen rijden.
Bij mijn vorige garage (Rover) hadden ze een memo dat de koeilvloeistofpomp symetrisch was en dat ze dus goed moesten opletten hoe ze hem monteerden (ontwerp van BMW!). Bij mijn vader na vervanging toch verkeerd-om gemonteerd.
Zodra de pomp aanging blies hij alle vloeistof uit het systeem
Andere monteur: heb je wel goed opgelet, we hebben er een hele tijd geleden nog iets over gehad..........
PS ook buiten Nederland en Frankrijk zijn er Peugeotgarages 
|
|
JacktheDiesel Forumlid

| |
Wo 24 Feb 2010 23:31 |
|
|
maar niet zo veel.
nogmaals, ik vind het ook geen update, maar een noodzakelijke ingreep na klachten bij een redelijk jonge auto. De wet voorziet hier in, ik mag uit gaan van een deugdelijk produkt en ik ga ervan uit dat die langer dan 2 jaar mee gaat.
|
|
| |
|
|
|
 |
[Pagina: 1 van 1]
|
|
|
|