|
CeesH Forumlid

Berichten 2 Lid sinds 09 Mei 2010 Locatie Maassluis

| |
Wo 12 Mei 2010 19:40 |
|
|
Hallo,
Sinds een goeie 2 jaar rij ik met veel genot een 207 Feline 1.6 turbo (11/2006 50000km). Tot een aantal maanden geleden geen grote problemen gehad. Totdat in januari de motor in de noodloop ging wat werd veroorzaakt door een distributieriem die van tijd was geraakt. D.m.v. een modificatie is dit probleem opgelost. De auto is uit de garantie maar toch geprobeerd de reparatie onder coulance af te wikkelen. Peugeot Nederland heeft dit niet gehonoreerd. De periode daarna is het olieverbruik flink toegenomen van 0.4l/1000km tot nu 1.2l/1400km. Dit is abnormaal veel wat voorheen niet aan de orde was. Het lijkt er sterk op dat de schade door de noodloop veroorzaakt is.Wederom loopt bij Peugeot Nederland na een aantal oliepeilingen de vraag de auto te repareren onder coulance. Heeft iemand een soort gelijk probleem lopen of gehad en kan mij hier verder in adviseren.
|
|
| |
|
|
feline Forumlid

Berichten 147 Lid sinds 03 Okt 2008 Locatie noord nederland

| |
Wo 12 Mei 2010 20:33 |
|
|
ik begrijp dat jezelf voor de kosten moest opdraaien,lijkt me nogal een dure grap ,bij mij is het gelukkig binnen de garantie verholpen.
ik heb geen last van een hoger olie verbruik.Ongeveer een liter op 5000/6000km.Lijkt me redelijk normaal
Heb je alle onderhoud/beurten etc bij een peugeotdealer laten uitvoeren,dit schijnt nogal belangrijk te zijn ivm colance
|
|
| |
|
|
CeesH Forumlid

Berichten 2 Lid sinds 09 Mei 2010 Locatie Maassluis

| |
Wo 12 Mei 2010 21:01 |
|
|
Tot op heden alle beurten bij een Peugeot dealer uitgevoerd. Op zich vielen de reparatiekosten van de modificatie distributie mee (€ 300,-). \het olieverbruik is een grotere zorg en dat voor een auto van deze leeftijd zou dat niet mogen. We wachten de reactie van Peugeot Nederland maar af.
|
|
| |
|
|
feline Forumlid

| |
Do 13 Mei 2010 07:58 |
|
|
wat verstaan ze dan onder een modificatie ,bij mij is de gehele ketting etc vervangen,en gezien de tijd dat ze daarmee bezig zijn geweest(zowat de halve motor lag eruit),lijkt me dit toch een andere modificatie,
Alleen aan uurloon (8-10 uur) zou ik al de hoofdprijs hebben betaald,bij mij gelukkig alles onder garantie verholpen.
Of is het bedrag dat je moest betalen een eigen bijdrage aan de kosten? 
|
|
| |
|
|
fredje207 Forumlid

Berichten 361 Lid sinds 16 Mrt 2009 Locatie overijssel

| |
Do 13 Mei 2010 11:24 |
|
|
coulance krijg je alleen als de dealer echt mee werkt en de auto alle beurten heeft gehad bij de dealer en binnen de Km voor je onderhouds beurten want de arbeiduren zijn voor de dealer 30 procent voor de eigenaar van de auto de rest voor peugeot.
Alles vervangen ketting tandwielen en spanner komt de eigenaar ongeveer op 350 euro en ze zijn wel een heledag bezig met de auto dus voor de de dealer is het ook een best bedrag aan uren die niet betaald worden.
Olie verbruik is ongeveer 1L op 5000 a 6000km maar als het 2L word is peugeot ook nog niet zo bang maar boven de 2L zou ik effe langs de dealer gaan hahah.
|
|
| |
|
|
tbm Forumlid

Berichten 214 Lid sinds 10 Mrt 2007 Locatie Zwolle

| |
Za 26 Jun 2010 18:13 |
|
|
| CeesH schreef: |
Hallo,
Sinds een goeie 2 jaar rij ik met veel genot een 207 Feline 1.6 turbo (11/2006 50000km). Tot een aantal maanden geleden geen grote problemen gehad. Totdat in januari de motor in de noodloop ging wat werd veroorzaakt door een distributieriem die van tijd was geraakt. D.m.v. een modificatie is dit probleem opgelost. De auto is uit de garantie maar toch geprobeerd de reparatie onder coulance af te wikkelen. Peugeot Nederland heeft dit niet gehonoreerd. De periode daarna is het olieverbruik flink toegenomen van 0.4l/1000km tot nu 1.2l/1400km. Dit is abnormaal veel wat voorheen niet aan de orde was. Het lijkt er sterk op dat de schade door de noodloop veroorzaakt is.Wederom loopt bij Peugeot Nederland na een aantal oliepeilingen de vraag de auto te repareren onder coulance. Heeft iemand een soort gelijk probleem lopen of gehad en kan mij hier verder in adviseren. |
Ik ben van mening dat 'de modificatie' de boosdoener is van het gestegen olieverbruik. Ik kampte daar met mijn 207 THP namelijk ook mee. Verder vind ik dat Peugeot eens normaal moet reageren en niet de problemen steeds op de consument moet afschuiven via de dealer...
|
|
| |
|
|
Tumke Forumlid

Berichten 45 Lid sinds 13 Aug 2007 Locatie Hulsberg

| |
Wo 28 Jul 2010 17:28 |
|
|
Mijn Feline gebruikt geen druppel olie maar is wel altijd behoorlijk zwart op het uitlaatsierstuk!! 
|
|
| |
|
|
feline Forumlid

| |
Wo 28 Jul 2010 18:12 |
|
|
| Tumke schreef: |
Mijn Feline gebruikt geen druppel olie maar is wel altijd behoorlijk zwart op het uitlaatsierstuk!!  |
Die van mij idem en als je dan eens stevig doortrekt,zit je hele achterkant onder de zwarte stippels,enig idee of hier wat aan te doen is? 
|
|
| |
|
|
jp206gti Forumlid

Berichten 72 Lid sinds 20 Aug 2008

| |
Wo 28 Jul 2010 21:23 |
|
|
Mijn feline verbruikt ook geen druppel olie. En de zwarte vettige troep uit de uitlaat heb ik ook. Past goed bij mijn diesel geluid dat ik nog altijd heb bij de eerste km's
Misschien als je de uitlaat regelmatig schoon maakt heb je er minder last van
Ik heb zelf een zwarte 207 en daar zie je het gelukkig niet.
|
|
| |
|
|
306cab Forumlid

Berichten 741 Lid sinds 26 Nov 2006

| |
Do 29 Jul 2010 10:11 |
|
|
| jp206gti schreef: |
Mijn feline verbruikt ook geen druppel olie. En de zwarte vettige troep uit de uitlaat heb ik ook. Past goed bij mijn diesel geluid dat ik nog altijd heb bij de eerste km's
Ik heb zelf een zwarte 207 en daar zie je het gelukkig niet. |
daar is toch een modificatie voor????

+ personalisatie: blue montebello (metaallak), claudia grege (leer), lm velgen 17" hockenheim
+ accessoires: donkere ramen achter, parkeerhulp, pack comfort, pack alu, cruisecontrol, Nokia carkit CK-15W, Travelpilot Amsterdam,
+ modificaties: - |
|
| |
|
|
fredje207 Forumlid

| |
Do 29 Jul 2010 10:19 |
|
|
Inderdaad is daar een modificatie voor nieuwe distributie set hahahahh
|
|
| |
|
|
Ron207 Bestuur

Berichten 639 Lid sinds 26 Mei 2006 Locatie Zuid-Beijerland

| |
Do 29 Jul 2010 18:20 |
|
|
Ik wil niemand de stuipen op het lijf jagen maar bij mij was het begin van het olieverbruik het einde van m'n blok....
Kortom: Hou het goed in de gaten!
|
|
| |
|
|
jp206gti Forumlid

Berichten 72 Lid sinds 20 Aug 2008

| |
Do 29 Jul 2010 19:14 |
|
|
| 306cab schreef: |
| jp206gti schreef: |
Ik heb zelf een zwarte 207 en daar zie je het gelukkig niet. |
daar is toch een modificatie voor???? |
Allemaal al gehad. Alleen geen nieuw blok. maar ik ben nu bijna een jaar verder zonder vermogen verlies. En bijna 25000 km erbij.
|
|
| |
|
|
fredje207 Forumlid

| |
Do 29 Jul 2010 20:42 |
|
|
kijk dat zijn goede berichten hier.
|
|
| |
|
|
nijhuism Forumlid

Berichten 232 Lid sinds 28 Dec 2006 Locatie Veldhoven

| |
Vr 30 Jul 2010 09:16 |
|
|
Na de aanpassing van de distributie heb ik ook geen problemen meer. Hopen dat alles heel blijft. Zwarte roet uit de uitlaat heb ik ook. Zal er wel bij horen.
|
|
| |
|
|
|